min fiende.

Du var fångad i ett kaos av lögner. Visste du om detta du hade inom dig? Visste du? Kände du hur jag sakta försvann ifrån dig? Om du kände det, varför sa du då inget? Varför? Du var fångad i din egna lilla värld, bortom din egna kontroll - på något sätt. Du kunde inte höra det jag ville säga, fast du hade ändå inte velat höra. Inte nu. Vi tog aldrig tiden tillsammans. Jag ville ju bara att allt skulle bli rätt, och jag önskar att jag inte gjorde detta, men jag saknar dig.


Om sträcken är dragna och flaggorna utvecklade, kommer du då att slåss för mig eller kommer du att vara min fiende?
Om konflikten blir starkare i denna dragkamp, kommer du då vara min styrka eller kommer du att vara min fiende?
Om jag fann styrkan i hatet som har byggts upp, kommer du då att älska mig eller kommer du att vara min fiende?
Om himlen blir svart och jag är på väg i full fart mot dig. Kommer du tända lampan eller kommer du att vara min fiende?
Om jag förlorar mig själv i detta krigsfält, kommer du då söka efter mig eller kommer du att vara min fiende?


Jag kan inte andas utan dig vid min sida. Jag trodde att allt vi gjorde var det enda rätta. Jag kan inte höra "detta är bara ett tjaffs", för allt som jag någonsin önskade mig är nu begravd i historien. Precis som du. Vi tog aldrig tiden tillsammans. Jag ville ju bara att allt skulle bli rätt, och jag önskar att jag inte gjorde detta, men jag saknar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0