Söndagsregn

Där stod jag på perrongen och såg hur tåget åkte bort från mig. Vädret växlade från solljus till det gråa, och allas skuggor var snart borta. Folk säger att kärlek är något vackert, men vi förstörde allt vilket har fått mig att börja fundera över: Om allt är egentligen bara är en vacker målning, eller ett vykort som kan lära oss om saker som egentligen inte stämmer? Jag gav allt men jag fick aldrig något bevisat.

Ännu en tår föll ned för ansiktet. jag stod där på perrongen och insåg att jag inte kunde befinna mig i fler situationer som jag hatar. Dessa situationer sätter bara eld på det virket som ännu finns kvar inom mig, och folk runt om mig kommer se mig sakta brinna upp. Jag vet att jag gjorde rätt som gick, och jag vet att jag gjorde rätt som var envis. Jag visade allt men du gav aldrig något tillbaka.

Dagar blir till nätter, och nätterna tar aldrig slut. Jag krossade mitt egna hjärta, och nu krossar du fler än ett. Det är tydligt så det kommer fortsätta att se ut, för det kommer att gå om och om igen. Och ju äldre vi blir så kommer även detta spel att ta slut. Du kanske vet vad de egentligen kallar det för: Dem kallar det ett evigt söndagsregn.


Kommentarer
Postat av: Björn

Livet är grått, kallt och orättvist säger de. Varför ska alltid olyckskorparna ha rätt?

2011-01-27 @ 23:34:53
Postat av: Sofie

Älskade vän!

Det är bar människor som vågar älska och känna som också kan vara hundra procent. Smällarna emellan kan vara brutala, men kan man inte vara riktigt olycklig, så kan man heller inte vara riktigt lycklig. Jag älskar dig!

2011-01-28 @ 06:23:50
URL: http://www.sexvarning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0