Ta inte tillbaka mig.

Kolla inte på mig som du gör, för det är sanning i allt som sägs. Jag skulle kunna vara den personen, den personen som skulle vilseleda allt. Jag har nu tagit dig till det rena, jag har tömt din själ på allt. Så nu när jag har gått så får du lova mig att inte ta tillbaka mig, för jag kommer bara att förstöra allt och få dig att fortsätta må dåligt.

Jag har sett det tagit slut en gång förut - smärtan, bråken, tårarna. Och händer det igen skulle det bara fylla mig med skam, för det kommer visa sig att det är mig man ska skylla på. Jag må vara en människa med mycket hopp, men ånger kommer bara göra oss äldre. Så nu när jag har gått så vet du att du tar tillbaka mig så kommer du inte vara bra för mig, och jag kommer inte vara bra för dig.

Jag måste ta reda på vad jag egentligen känner, för jag vill inte trampa på dina förhoppningar igen. Jag vill inte vara den som inte tar dina drömmar på allvar. Jag vill inte vara den som aldrig har brytt mig. Du ska ha någon brevid dig som finns där när du behöver honom. Jag är nog för självisk och girig. Jag kommer nog bara göra dig ledsen igen.

Du lova mig att inte ta tillbaka mig, för jag kommer bara att förstöra allt och få dig att fortsätta må dåligt. Du kommer inte vara bra för mig, och jag kommer inte vara bra för dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0