Ett Gustawbeslut

Ett Gustawbeslut - Det är dags att förstå att det är upp till mig om jag vill försöka eller inte, för jag kan inte fortsätta springa iväg från allt. Att jag ska finna tillit till vad som är rätt eller fel, är bättre än att ha förvirring som en kraft till att försöka vara stark. Jag måste slåss för egen hand.

Det var ett Gustawbeslut som skrivet. Jag är inte här för att straffa någon annan, men är det någon som gör mig illa igen så ska jag se till att jag inte dras ned i skiten igen. Djupa invecklingar är det jag fruktar mest, därför blir bara fler råd från människor sämre hjälp på vägen. Det är bäst att jag går min väg helt ensam, och använder motgångarna som en knuff mot rätt riktning.

Jag försöker att möta alla med- och motgångar på egen hand, även om det är svårt att finna min egna väg hem. Oavsett hur svårt det kommer bli så kommer situationen alltid att vara speciell. Jag försöker inte bli äldre än vad jag egentligen är. Även om jag kan avläsa varningsskyltarna så kan jag ta konsekvenserna av den speciella situationen.

Så hur ska jag egentligen veta vart jag vill att mitt liv ska sluta, om det vore så att det vore någon annan som bestämde vilken väg jag skall gå? Det kanske är bäst att jag lär mig att leda mig själv, för om det vore så att jag skulle göra allt för många misstag så kan jag alltid säga att det är den personen jag är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0