Tillbaka.

Någon kallade mig för falsk här om dagen, och påstod även att jag hade gått för långt. Jag har reflekterat lite över detta under den senaste tiden och undrar fortfarande vad det är som gör att jag inte verkar äkta.

Om detta påstående är sant så vet jag inte vad definitionen av falks innebär. Jag tycker att jag har klarat mig ganska bra på att just vara ärlig, så jag behöver inte bevisa något för någon annan.
Folk bygger upp dig så att de sedan kan riva sönder dig. Ha tillit till havet så ska du se att du aldrig kommer drunkna. Vem står nu på tur för att få vara med och bevittna olika påståenden? Den som lever får se.

Återfyll tomheten i hjärtat så ska du snart se att värmen inte är långt borta från dig. För när någon väll vågar påstå saker om dig, så kan du alltid svara att kärleken till dig själv är sann.
De köper dina drömmar så att de kan sälja din själ. Är det bara jag som undrar hur det kommer sig att många där ute har tappat kontrollen? Känslor kommer att komma, och känslor kommer att gå.

Jag har iaf lärt mig min läxa, och det är att sanningen inte finns hos andra människor utan hos en själv. Man ska aldrig kolla tillbaka eller bli fast i någons lögner och avsked. Man ska leva livet utan ånger, och bli någon som ingen glömmer. Oavsett om man tappar bort sig själv i verkligheten så vet man att man alltid har nära hem till lugnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0