Ett leende räcker ibland.

Människor dör. Självmorden ökar. Jag kan inte sova när jag hör att ett barn gråter, och det enda jag kan ge omvärlden är lite kärlek. Det är dags att dela med mig mer av ett leende med mina systrar, eller hålla om de bröder som behöver bli omhållna. För det enda jag kan ge ibland är kärlek.

Det handlar om att ge lite, ja det räcker med det minsta man har, till de som inte har något. Det kan räcka med ett leende, en frälsning, en beröring eller något varmt, då jag tror att kärlek är en av de få saker som får andra människor att glömma bort alla problem. Problem som finns där ute i världen. Världen är full av problem som vi kan förhindra tillsammans. Tillsammans kan vi sträcka ut händerna. Händerna från våra systrar och bröder.

Jag blir så glad när jag ser på dem som tror att man kan lösa problem i världen på egen hand. Det är personer som vet att det räcker med ett leende ibland. De vet säkert om att de inte kan förändra alla system i samhället, men de är nog medvetna om att något varmt för alla offer ute i världen kan vara guld värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0