Denna gång

Övning ger färdighet, och det finns egentligen inget mer att säga om det. Ibland är det svårt att hålla tillbaka tårarna... men vad är det för vits med att hålla tårarna inom sig? Sanningen är hemsk, och ibland har du hatat dig så mycket att det känns längst in i hjärtat. Varför? Jo du spelade spelet och betalade sedan priset.

Vissa ligger vakna nätterna långa och undrar varför det inte går att somna lika snabbt som det går för andra? Skuggorna som finns på väggen förändras efter ditt humör när du ligger där, och du hoppas snart att någon ska komma och svepa bort alla era problem. Sanningen är hemsk, men ju mer du tror att någon annan kommer göra det åt dig, desto snabbare kommer du att dö. Varför? Jo för du spelar just nu spelet och snart får du betala priset.

Denna gång gör du det på riktigt.
Denna gång ska du sluta tro på hatet.
Denna gång vet du.
Denna gång kan du.
Denna gång vill du.


Jag har slutat kolla tillbaka utan att reflektera. Jag har aldrig slutat att försöka, eller försökt skjuta bort frågorna som handlar om varför det blev som det blev. Kommer jag dö ensam så, så kommer jag inte skrika eller ifrågasätta varför det blev som det blev. Jag kommer alltid att må bra över att ensam. För denna gång älskar jag verkligen mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0