Oväntat.

Du trodde verkligen att du kunde bestämma allt, vilket du var på väg att kunna men jag listade ut att 1+1 verkligen var 2. För i denna värld av lögner så var detta verkligen något jag var tvungen att göra. Du trodde verkligen att detta inte skulle betyda smärta för mig, medan jag kände en smärta som kunde jämställas med en fot framför ett X2000lok. Det är verkligen en skam att du inte kunde se denna smärta hos mig.

Såhär efteråt så känns det bra att jag alltid var några steg före allt som hände. Varför vet jag inte, men det känns väll lättare att gå vidare när det var du bäddade sängen. Vad som dock känns konstigt är att du blev överraskad av sanningen. Nu när du inte är här, så vet jag att du hänger på en tråd då du önskar att jag skulle finnas vid din sida, men som du har märkt så har jag istället försvunnit för alltid. Så varsågod, denna gång så kanske priset är annat än pengar, och jag svär att du INTE kunde förutse detta.

Så oväntat att turen nu har vänt, och det är jag som skrattar för allt känns bara som ett stort skämt. Och det är så oväntat att du känner dig sårad, och för en gångs skull så känner jag att jag har fått mitt, för smärtan finns snart inte längre hos mig.

Som skrivet; allt känns som ett skämt. Medan jag skrattar så är det du som gråter. Ja, nu kanske du vet vad jag gick igenom. Livet är inte så komplicerat, jag menar kolla bara på kärleken som gick till miste. Jag kanske blev lekt som en liten leksak, men nu är det jag som styr spelarna i spelet.

Jag vet att det inte känns lätt
Du borde ha vetat att detta skulle slå tillbaka
NU vet du hur det känns


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0